GLADA KUNDER – JAVISST!
JVABs mål är att ha glada kunder som vår vision tar avstamp från. Det är då extra glädjande att vi även i år höjer vårt NKI för sjunde året i rad. Det ger oss ett kvitto på att vi jobbar med rätt fokus när vi utvecklar kundsamarbete och vårt arbetssätt. Vårt totala NKI* höjs till 4,43 och rekommendationsviljan från våra kunder är hela 4,71 av fem möjliga.
Våra kunder tycker det är avgörande att ett företag som oss är ärliga, leveranssäkra, har hög kompetens och bygger med kvalitet. Samtliga dessa områden får väldigt höga betyg. Vi har under året 2020 arbetat med ett utvecklingsprojekt, Fokus Planering, som ska främst göra oss bättre på att styra och leda våra projekt. Det extra positivt att konstatera att våra kunder tycker vi styra och leder våra UE på ett bra sätt med en höjning till 4,5 samt att våra kunder bedömer att vi bedriver en effektiv produktion 4,46. Ärlighet och kommunikation är en del av vår värdegrund och att då konstatera att både ärlighet och kommunikation ges höga poäng av våra kunder 4,57 respektive 4,64 är något vi är mycket stolta över.
Varje dag lite bättre – är JVABs arbetssätt. Vi kommer att fortsätta vår positiva utveckling och även säkra att vi bibehåller dessa fantastiska omdömen. Fokus framåt är ledarskap och styrning av våra projekt samt skapa ännu tydligare arbetssätt för verksamheten. Trots att betygen förbättrats så är vi inte nöjda – vi ska nämligen bli bäst på ekonomisk styrning samt planering i våra projekt.
*JVABs Nöjd Kund Index har tagits fram av företaget Hubbster (fd Tradewell) via djupintervjuer av JVABs kunder. Hubbster, med över 20 års erfarenhet av liknande undersökningar, menar att JVABs resultat är i topp 10 % av alla deras genomförda undersökningar.