En grundpelare är nöjdast kunder
När visionen är att bli Stockholms bästa anläggningsföretag så är högst kundnöjdhet ett av tre övergripande mål tillsammans med högst medarbetarnöjdhet och lönsamhet. 2017 års Nöjd Kund Index hamnade på hela 4,27 på en 5 gradig skala. Sedan mätningarna startade för fyra år sedan har andelen mycket nöjda kunder, de som ger oss full poäng, fördubblats till hela 35 %. Det är vi otroligt stolta över!
Områden som våra kunder bedömde som mycket viktiga är yrkesskicklighet, kvalitet, leveranssäkerhet, ärlighet och god kommunikation. Alla dessa kriterier får höga betyg och vår kommunikation får otroliga 4,71.
Vår viktigaste resurs och en tydlig styrka, enligt kunderna, är JVABs medarbetare. Våra yrkesarbetare får mycket höga betyg när kunderna bedömer deras yrkesskicklighet och kompetens. Ärlighet och seriositet samt kvalitet är exempel på andra områden som får mycket höga betyg av kunderna.
Men vi jobbar efter devisen – varje dag lite bättre. Så fokus framåt är det som våra kunder tycker vi kan utveckla ytterligare, nämligen ännu snabbare ekonomisk redovisning och förbättrad tidsplanering. En strategisk fråga är också att utveckla samarbete och styrning av kritiska underentreprenörer.
JVABs nöjd kund index har tagits fram, av företaget Tradewell, via 52 stycken djupintervjuer av JVABs kunder. Tradewell, med över 20 års erfarenhet av liknande undersökningar menar att JVABs resultat är i topp 10% av alla deras genomförda undersökningar.